24 november 2010











Nu är det krans tillverkning som står på schemat hela veckan, på lördag är det lilla jul marknad på Jan karlsgården och nu skall det säljas kransar. Har varit några år förut och sålt kransar och det är så himla mysigt, massor med glada människor, jul musik, små barn i tomteluvor, ja det hör helt enkelt till att man far på lilla jul marknaden. Och givetvis får man komma förbi vårat bord och köpa med sej en krans, i år är jag med min mamma och säljer. Hon säljer jullimpor, stickade vantar och sockor för små barn (jätte mysiga och varma som varenda en kotte behöver...), "julhjärtan" och sist men inte minst lantägg från hennes fyra hönor som bor på "lyxhotell". Vi har även fågelhus och julgrans fötter till försäljning.
Mysigt med snö men det stoppar upp lite i min tillverkning, är inte bus kul att gå i skogen och leta material när man går ett steg fram och två steg bak i snöyran, som tur är var min pappa och jag förra veckan och hämtade massor med material, och det kom jag riktigt långt på. Nu skall jag sluta skriva för varannan bokstav blir fel för jag har så många plåster på fingrarna, men va tusan det skall väl kännas om det har varit en "krans vecka" i verandan...
Kom å köp!!!!



1 kommentar:

syster sa...

oj vad fint allt ser ut, hoppas allt blir sålt...bra jobbat