21 december 2010





 Hej alla där ute är allt färdigt inför julen??! Här ligger vi ganska bra till...granen är inne, julklapparna köpta och alla är inslagna, ikväll skall M och jag baka julstjärnor och små kakor.
Har tagit lite vinter bilder, titta en extra titt på vår ytter dörr! Vad är det man brukar säga: skomakarens barn går med trasiga skor...jag har ingen krans på dörren!!! Men lugn bara lugn nu är den fixad, var ut med M & E i skogen och letade upp material under snötäcket, så nu är allt i sin ordning...
Om ni tittar på bilderna som är tagna inifrån vår veranda så förstår ni vilken temperatur det är där inne, det är ett is täcke på insidan av fönstren. Men jag tycker ju såklart att det är vackert och mysigt och min kära S svär över vintern att vi kommer att frysa ihjäl, det finns inget värre än vinter, veden kommer att ta slut innan våren kommer med mera med mera, synd bara att han pratar för döva öron....jag älskar ju vitt så vad kan man önska sej mera än att allt där ute ligger inbäddat i ett vitt täcke.
Njut av att det är jul snart!!

Inga kommentarer: